[o1 kombi] 4x4 a ośka - jaka dokładnie różnica w bagażniku?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ksdl
    Classic
    • 2012
    • 11

    [o1 kombi] 4x4 a ośka - jaka dokładnie różnica w bagażniku?

    Zamieszczone przez Dzida
    Naprawdę nie na tym (IMHO) polega śmiganie na 2 kółkach.
    no jasne, ale na co dzień obserwuję takie właśnie przypadki i chociażby przez przekorę (no bo właśnie też tak mam :lol: ) przynajmniej jak na razie pewnie się nie przełamię
  • qwsazx
    Drive
    • 2010
    • 66

    #2
    [o1 kombi] 4x4 a ośka - jaka dokładnie różnica w bagażniku?

    Witam wszystkich, jako że to mój pierwszy post tutaj.
    Rozważam kupno octavii 1gen, koniecznie kombiaka. Jak się trafi sprawna, to chętnie w wersji 4x4. I tutaj pojawia się pewien drobny problem, mianowicie nie potrafię znaleźć informacji na temat różnicy w budowie bagażnika. Sprawa mnie interesuje o tyle, że auto będzie benzynowe i możliwe, że dostanie gaz, zależnie od silnika, jaki trafię. 2.0 pójdzie w LPG, 1.8T nie, inne mnie nie interesują. Zastanawiam się w związku z tym, gdzie w kombiaku 4x4 się zmieści butla.
    Wyczytałem na razie, że bagażnik w wersji 4x4 jest o 100 litrów mniejszy, co jest normalne z uwagi na konieczność upchnięcia napędu. Tylko gdzie go zmniejszyli? Przejrzałem kilkadziesiąt zdjęć z ogłoszeń na Allegro i otomoto, ale nie widzę żadnej istotnej różnicy. Przeczytałem też gdzieś na tym forum, że podłoga jest równo z krawędzią klapy - nie za bardzo widzę jednak tą różnicę, albo nie wiem, gdzie patrzeć, żeby ją dostrzec
    Czy pod wykładziną jest dodatkowa wnęka np. na zapas, która przy 4x4 jest mniejsza, czy jak? Gdzie zagazowane octavie kombi 4x4 mają butle?
    Dzięki z góry za wyjaśnienie

    Komentarz

    • phoneman
      RS
      • 2008
      • 3374
      • Octavia I (1U2)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      qwsazx, Masz tu linka do Testu O1 4x4 i masz tam zdjęcia z kołem zapasowym.



      Rzeczywiście podłoga jest wyżej niż w jednej ośce.
      .

      Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

      Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

      Komentarz

      • kmicio
        Ambiente
        • 2008
        • 233

        #4
        Wnęka na koło zapasowe jest wnęką tylko na koło zapasowe bez tego styropianu na rupiecie typu trójkąt itd. Wnęka na koło zapasowe o ile się orientuję liczy się do pojemności bagażnika. Poza tym podłoga jest delikatnie wyżej w 4x4. Tu litra tam litra i 100 naleci

        Jeszcze edit:
        U mnie baniak na gaz jest we wnęce na koło. Podłoga równa jest w bagażniku dzięki temu.

        Wg. mnie to szukaj 1.8T i go gazuj. Kolega Sławek ma paska 2.0 i wsuwa olej mimo że auto od nowości w jednych rękach. Drugi ziomek ma okte 2.0 i też je więcej oleju od 1.8T. Poza tym to co najważniejsze - 1.8T wciąga ich nosem przy podobnym spalaniu, acha i nie trzeba kręcić na obrotu a wolnossaka musisz troszke nagnieść.

        Polecam konfig: 1.8T 4x4 plus BRC sequent 24 - zwykle na pokładzie będzie ESP oraz poszukaj z zenonami - naprawdę robią robotę na mieście :szeroki_usmiech

        I jeszcze jedno jeśli auto ma pojeździć w terenie i nie zawsze pasażer który wypycha Cię z breji będzie miał czystą odzież -> poszukaj z czarnymi milicyjnymi skórami. Zachowanie czystości w środku to pan pikuś wtedy.
        *1B1B*1.8T*4x4
        *1B1B*1.9T*DSG

        Komentarz

        • qwsazx
          Drive
          • 2010
          • 66

          #5
          Dziękuje za odpowiedzi. Teraz mam jasność co do tego bagażnika. Pytanie może było głupie, ale przesiadam się z auta, które octavię w całości mogło zmieścić do bagażnika bez rozkładania tylnej kanapy :wink: więc wielkość teraz jest istotna.

          Co do wersji - też chciałbym 1.8T z 4x4, ale nie wiem, czy budżet mi wystarczy, więc się nie napalam. 2.0 z 4x4 lub 1.8T 2WD też mi pasuje. Ale dzięki za sugestię

          Komentarz

          • rOBERTO795
            RS
            • 2009
            • 3465
            • Octavia III (5E3)
            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

            #6
            Kolega Sławek ma paska 2.0 i wsuwa olej mimo że auto od nowości w jednych rękach. Drugi ziomek ma okte 2.0 i też je więcej oleju od 1.8T. Poza tym to co najważniejsze - 1.8T wciąga ich nosem przy podobnym spalaniu, acha i nie trzeba kręcić na obrotu a wolnossaka musisz troszke nagnieść.



            Małe OT moj 1,8T nie je oleju nic ani kropelki. I znam kilka innych które rowniez nie mają tego problemu. Co do wciągania- owszem 2,0 jest wolnijesze.




            Polecam konfig: 1.8T 4x4 plus BRC sequent 24 - zwykle na pokładzie będzie ESP oraz poszukaj z zenonami - naprawdę robią robotę na mieście :szeroki_usmiech

            I jeszcze jedno jeśli auto ma pojeździć w terenie i nie zawsze pasażer który wypycha Cię z breji będzie miał czystą odzież -> poszukaj z czarnymi milicyjnymi skórami. Zachowanie czystości w środku to pan pikuś wtedy.[/quote]
            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

            Komentarz

            • kmicio
              Ambiente
              • 2008
              • 233

              #7
              Małe OT moj 1,8T nie je oleju nic ani kropelki. I znam kilka innych które rowniez nie mają tego problemu. Co do wciągania- owszem 2,0 jest wolnijesze.
              Nie no nie przesadzajmy, ale faktem jest że 1.8T nawet z dużym przebiegiem oleju praktycznie nie bierze. Wymieniam olej co 10kkm i pomiędzy wymianami nie dolewam ale na bagnecie różnica jest około 2mm pomiędzy wymianami. Natomiast w passacie 2.0b oleju idzie mu pomiędzy wymianami dodatkowo 1,5l
              *1B1B*1.8T*4x4
              *1B1B*1.9T*DSG

              Komentarz

              • Wendetta
                Drive
                • 2010
                • 46

                #8
                Witam
                Ja kupiłem O1 1,8T z gazem w czerwcu i jak narazie jestem z niej bardzo zadowolony.
                Rocznik 2003 w styczniu 2004 wyjechała z salonu. Przebiek to 250 000 KM Oleju nie bierze spalanie srednie glownie po miescie czasem jakas obwodnica wychodz ok 12L gazu.
                Jak mialbym ponownie wybierac to bym sie nie zastanawial.

                Komentarz

                • Marcin STECZKO
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 292

                  #9
                  Mimo iż cztery łapy palą więcej paliwa jakieś 1-1.5l
                  i mają mniejszy bagażnik , dodatkową " skrzynie" w której wymieniamy olej


                  To wrażenia z jazdy niezapomniane

                  [ Dodano: Pią 12 Lis, 10 07:39 ]
                  A co do brania oliwy w 2.0 azj od wymiany do wymiany "nic" wszystko w granicy między górnym a dolnym wskazaniem bagnetu.
                  BYŁ SREBRNY "AGRESOR"
                  Była BIAŁE COMBI AZJ 4X4
                  Była CZARNA COMBI ATD 4X4

                  MK IV

                  Komentarz

                  • Wendetta
                    Drive
                    • 2010
                    • 46

                    #10
                    Jak narazie to z mojej 4x4 bylem zadowolony,
                    jezdzi fajnie i tylko tyle.
                    Ostanimi czasy po opadach sniegu nie zamienil
                    bym tego auta na inne tam gdzie inni staja ja jade dalej.
                    Teraz dopiero docenilem 4x4 i juz nie kupie innego auta.
                    Pozdrawiam.

                    Komentarz

                    Pracuję...